joi, 30 septembrie 2010

Foto-articole de Ionuţ Ignat : IMI VREAU ROMANIA INAPOI (2)


Istoria culorilor incepe in 1947, respectiv in 1990. Unii au ridicat o cupa in aer in ’86, iar ceilalti au oferit o alta viziune asupra lumii in care traiam. Ne-am eliberat privind printr-o gaura faurita cu sange intr-un steag si am transformat in realitate un concept greu definit si imaginat pana atunci: libertatea.
Astazi, campionatul nu mai are in frunte rosu si albastru. De fapt, nici nu mai da impresia unui campionat adevarat si nu am mai vazut de mult campioni.
Si totusi, ce este un campion? Cine sunt eroii care ne-au fost model incepand din copilarie? Un simbol al neputintei umane sau o proiectie a subconstientului de erou pe care il are fiecare om. O dorinta nestavilita de nemurire sau credinta ca nimic nu este imposibil. O lupta, la finalul careia, nu vezi decat sangele din jurul tau profilat pe albastrul cerului la rasarit.
Sub auspiciile culorilor de fata toti suntem pe moarte, toti privim din pozitii grotesti de supunere nasterea unei noi zile si ne rugam, in nimicnicia noastra, ca generatiile urmatoare sa nu stie decat de rosul pasiunii si sa pluteasca in albastrul intens al libertatii.
Mi-as da viata pentru pasiune si libertate, dar nu si pentru ce inseamna culorile in zilele noastre; am uitat ce simbolizeaza ele, de fapt, si nimeni nu vrea sa isi aminteasca.

Imi vreau România înapoi!

Pentru integrala publicatiilor autorului, impresii si comentarii, va invitam sa-i vizitati site-ul:

http://ionutignat.wordpress.com/2010/05/29/jurnal-de-calatorie-gottingen-germania-3/#comment-60

Niciun comentariu: