miercuri, 7 octombrie 2009

Atelierul lunii octombrie: Fotografia monocromă şi alb-negru

Se apropie sesiunea lunii octombrie, în care fotograful craiovean Florin Constantinescu vă va prezenta din experienţa sa în realizarea fotografiilor alb-negru şi în monocromie.

Vă invităm săptămîna viitoare, sîmbătă, 17 octombrie de la ora 10,00 la 12,00, în sala "B. Fondane" la un foto-dialog tematic, în care aveţi ocazia să va înscrieţi şi cu fotografii proprii, dacă doriţi. Trimiteţi fotografii în format electronic (5-10 imagini) pe adresa atelierului.

Câte ceva despre demersul artistic al invitatului nostru:
Florin Constantinescu îşi propune să facă o fotografie cât mai simplă, stilistic redusă la un nivel de bază al compoziţiei, prin simplificarea economiei imaginii. Renunţă cu uşurinţă la texturile care dau o anume materialitate, folosindu-se doar de forme.

Despre alegerea modalităţii de expresie în fotografie:
"Nu îmi plac fotografiile optimiste. Mi se par lamentabile. Îmi plac cele realiste. Nu pot gândi pozitiv doar pentru a face pe plac cuiva. Nu pot, pentru că ar însemna să gândesc în mod deliberat fals. Fotografia mea priveşte realitatea aşa cum există ea. Frumoasă ori urâtă. Nici nu pocesc frumuseţea, nici nu înfrumuseţez urâţenia. Am grijă ca fiecare subiect să îşi primească porţia corectă de realism."

Niciun comentariu: