luni, 15 iunie 2009

Invitaţie la expoziţia atelierului : PORTFOLIO 55



Expoziţia este deschisă pînă la 27 iulie, de luni pînă vineri,
orar de vizitare: 9 - 12; 13 - 20 si sîmbăta 9 -14.


... despre PORTFOLIO 55

Alegerea fotografiilor pentru o expoziţie colectivă este o "misiune de sacrificiu"destul de complexă ca realizare şi adeseori subiectivă ca rezultat.
Partea frumoasă e că o activitatea programată are un început şi o finalitate pe care o veţi regăsi pe simeze la Centrul Cultural Francez şi-n catalogul de expoziţie.

In acest atelier sui generis s-au întîlnit constant Invitaţii - fotografi recunoscuţi - cu Participanţii pasionaţi de fotografie şi cei preocupaţi de calităţile imaginilor publicate.

Pentru ca o relaţie să funcţioneze - în cazul de faţă fotografiile realizate să producă unele satisfacţii - este decisivă implicarea serioasă a ambelor părţi.

Ce s-a reuşit rămîne să apreciaţi direct şi să perseveraţi în continuare într-ale studiului şi realizării de fotografii.


Natural, Mihai CANTEA, Adrian CUBA, Dan MITITELU, Liviu CHIRICA, Radu ANECULĂESI au acceptat invitaţia de-a expune din fotografiile lor împreună cu participanţii constanţi la atelier, drept pentru care le mulţumesc.


Intr-o ordine alfabetică mai uşor de regăsit, anul acesta alegerea fotografiilor, cu sprijinul invitaţilor, îi reuneşte în expoziţie pe : Ştefan ABAGERU, Nicu APOSTU, Codrin BĂLEANU, Dan BUJDEI, Iulian CIOBANAŞU, Alexandra CORNEANU, Anca-Maria DOROHOI, Alecsandra DRĂGOI, Adeline FLOREA, Cristian GAFIŢESCU, Adrian GÂRNEAŢĂ, Bogdan HUNEA, Ionuţ IGNAT, Lavana KRAY, Vlad NEGRU, Robert NEMŢANU,Catalin PÂRĂU,

Iulia PAŞCANU, Constantin-Vlad RADU, George ROTARU,Valeria SALAGOR, Alexandru TOMA,Florin UGUREANU, George VINTILĂ.


In 2009, întîlnirile fotografice din atelier la teme, completate de conferinte, expozitii, dialoguri despre realitatile profesiei de fotograf s-au bucurat de aportul deosebit al fotografilor invitaţi de onoare: Mihai MOICEANU, Mark SHERMAN, Dan DINESCU, Vadim GHIRDA, carora le multumim pentru implicarea profesionala de exceptie, în dialogul cu participantii la atelier si comentarea fotografiilor si pentru exemplul personal oferit cu probitate si mult talent.


Aceste întîlniri se vor continua la toamna cu Silviu GHETIE si Florin CONSTANTINESCU (prezentari si expozitii deja confirmate)

3 comentarii:

Magda spunea...

Doamna Cristina Iliescu, va felicit pentru efortul de a pastra viu acest atelier. Se vad rezultatatele atelierului in calitatea fotografiilor expuse (pe care contrar spuselor domnului Cantea, care afirma ceva de genul ca multi dintre membrii atelierului trateaza cu superficialitatea Marea Arta Fotografica, tragand din cand in cand niste cadre, cand se intampla ca fie cu aparatul la ei) fotografii care daca nu ar fi fost semnate, nu le-as fi putut deosebi de cele ale fotografilor consacrati ieseni. Sper ca nu am ofensat...nici un membru al atelierului cu remarca mea.

Mihai Cantea spunea...

Stimată Magda,
sper să nu fi ofensat pe cineva. Eu în nici un caz nu sînt!
Prezentarea mea a vrut să aducă în discuție imposibilitatea obținerii unui rezultat corespunzător dacă nu știi să folosești un instrument construit pentru a fi util într-un anumit scop! Întîmplător sau nu pînă și mașina de spălat rufe are un manual de utilizare și funcționare. Dacă apelezi programul de spălat mătăsuri cînd în cuvă ai pus cercefuri din pînză de damasc...
Scuze pentru exemplu! Mă pricep și la cozonaci. (Dă... bătrînețea...)
Cele mai multe fotografii din expoziție au grave erori tehnice! După 46 de ani de fotografie în care am practicat cu asiduitate fotografia tehnică îndrăznesc să cred că am dreptate. Cunosc fotografi care posedă dotare tehnică impecabilă și știu să folosească cam 30% din facilitățile acestor aparate dar nu se vede în fotografiile realizate. Pentru a recunoaște o greșeală tehnică ar trebui extrem de multă experiență practică și mai ales de laborator. Cum laborator foto nu mai practică extrem de multă lume iar cursuri de acest gen au dispărut de mult este foarte firesc ca erorile tehnice să nu le mai poată recunoște decît un număr redus de fotografi! Acum 20-30 de ani mai erau și cîțiva critici de artă care erau capabili să recunoască și să aprecieze calitatea tehnică a unei fotografii.
Din păcate cele cîteva cursuri de formare profesională, care oferă și carte de meșter fotograf cu valabilitate europenă, care mai există în țară, trateză latura tehnică în cîteva cursuri, destul de superficiale și pentru că așa este programa școlară impusă.

Sigur că în expoziție sînt fotografii bune dar nici nu vă imaginați cum ar fi arătat expoziția dacă fiecare autor ar fi știut cum să facă anumite procesări pe care orice laborant de acum 20 de ani știa să le facă.
Și sper să vedem imaginile autorilor pe un monitor calibrat și să le comparați cu cele printate pentru expoziție și pentru catalog. Vă este la îndemînă să comparați printul de pe simeză cu cel din catalog. Cred că este evident ce înseamnă pregătirea și stăpînirea tehnicii!
O imagine pe monitorul calculatorului este la fel pe printul foto sau tipografic. Orice repreyentare care aduce devieri presupune incompetență tehnică!
Poate că acum am fost mai pe înțelesul dumneavoastră. Dacă nu vă aștept cu întrebări la atelierul de sîmbătă!
Cu stimă!

Cristina S Iliescu spunea...

E preferabil ca o activitatea dedicata constant fotografiei si efortul de finalizare printr-o expozitie sa reprezinte un rezultat favorabil celor implicati. Lucrurile sunt perfectibile, daca ne propunem si mai mult ;-) Cred ca antrenarea ochiului fotografic si mentinerea sensibilitatii artistice, in "malaxorul" lumii actuale, confera un plus de rezistenta speciei umane.
O devenire artistica e o cale mult mai exigenta cind e asumata constient. Cind se ajunge la aspectul competitiv, se opereaza si selectii prin care se mai pierde si cite ceva sensibil.
Cind un discurs ambivalent contrariaza printr-o formulare, e mai util sa punem intrebari si sa ne lamurim ;-) Aspectele generalizante ne pot determina sa na simtim ofensati, ori ridicati in slavi, la modul injust;-)