sâmbătă, 28 februarie 2009

Fotografii de Vlad NEGRU

1.

2.

3.

7 comentarii:

M. Sherman spunea...

Fotografia nr.1 este super-tare, mi-o pot inchipui pe coperta unei reviste fotografice celebre.
Imaginile nr.2 si nr.3 sunt excelete incercari de fotografie cu subiect uman. Atentie, tematica omului care doarme pe banca se tot incearca de cativa zeci de ani, deci iti recomand sa mergi pe o cale "mai putin batatorita" - cum ar fi fotografia nr.1 care imi place chiar foarte mult.
Felicitari!

Mihai Cantea spunea...

Mark se dovedeste foarte impaciuitor si intelegator. Stie ca poteca artei devine autostrada dupa multa, multa munca, studii indelungi, mii si mii de fotografii vizionate si judecate.
Fotografia 3 nu arata nici macar incaltarile pentru a crede ca vedem un om. Intuim. Dar altceva? Unde e omul, capul, fata, expresia, elemente care ne-ar putea face sa zabovim si asupra acestei fotografii, care ca mai toate fotografiile din lume, au mai fost facute, fara indoiala. Nici unul dintre noi nu are ceva ce nu s-a mai fotografiat. Si totusi unii dintre noi parca spun ce nu s-a mai spus. Atit!

Vladimir Negru spunea...

Ok .. am inteles. Trebuie titlu si explicatie (cu care nu prea sunt de acord in anumite contexte, dar e parerea mea). Cadrul numarul 3 se numeste "Contrast". Nu am fotografiat un om dormind pe banca, ci un om dormind pe banca incotosmanat in plan secund aflandu-se o limuzina de mai mare frumusetea :) Omul imbracat foarte modest dormind pe banca in frig, atat de aproape de o limuzina. Saracie - bogatie, alb-negru, Ying&Yang ... si mai mult de atat: pentru unii e vis, pentru altii, realitate. ;) :)
Multumesc.

Mihai Cantea spunea...

Am inteles ce vrei sa spui. Titlul e neinspirat. Contrastul se realizeaza intre doua plane egale tehnic si estetic.
Iar pina a pune in discutie Ying-Yang calea e prea lunga! Ma indoiesc ca am putea exprima in fotografie aceasta relatie. (Sint citeva carti esoterice care ar putea sa lamireasca partial acest subiect, poate in cadrul unei culturi orientale...)

Vladimir Negru spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Vladimir Negru spunea...

Poate e neinspirat numele, dar am vrut sa scot in evidenta faptul ca prezenta omului dormind pe banca respectiva nu am fotografiat-o la intamplare ci am sustinut-o cu introducerea limuzinei in cadru. De aceea am si explicat mai departe. Mai am un cadru fara limuzina, dar deja e alta idee, alt unghi de fotograiere, alta abordare a subiectului.
Multumesc.
Si cand multumesc sa stiti ca multumesc sincer ca prin alte parti nu prea mai am parte de dezbateri si critici pe cadrele mele. :)

Mihai Cantea spunea...

Eu te inteleg din multe motive. Dar tu inca nu stii ca exprimarea ideilor si gindurilor prin mijloace fotografice presupune insusirea unui limbaj, care din pacate este rigid ca orice limbaj. Nici eu nu cred ca il stapinesc in totalitate. Dar ma straduiesc sa-l invat mereu in fiecare zi.
In fotografie prin jocul suprafetelor clare-neclare punem in evidenta idei si estompam fundaluri sau elemente pentru a scoate in evidenta ideea, pentru a dirija ochiul spre locul actiunii principale. Masina fiind in planul doi, blurata sau in zona de neclaritate pentru a se integra in subiect cu mogildeata de pe banca (scuze dar cred ca un om nu trebuie fotografiat din talpi, chiar daca doarme, de regula acest unchi sugereaza moartea) ar trebui sasite ceva elemente de legataura. Asa cum este tehnic aceasta imagine singurul element de interes este banca cu ceea ce are pe ea. Restul este in afara privirii. Cred ca ai inteles ca ideea ce ai vrut sa o exprimi a fost buna dar tehnic si estetic nu te ajuta la intelegerea ei. Acest gen de imagine presupune zeci de imagini, cu reglaje diferite de diafragma, cu lumini diferite. Urmareste acest subiect zilnic. Poate intr-o zi de leaga intr-o imagine. Asta idee face parte din acele idei care se scriu sa nu le uiti si tot fotografiezi pe idee pina o prinzi si fotografic sau o abandonezi.