marți, 16 septembrie 2008

Fotografii de Doru SIMION

1. Piscul Caraiman

2. Reflexe

3. Snagovul noaptea

4. Ponton

5. Corabia


Întrucât sunt pasionat de arta fotografică, deşi sunt doar un amator, îmi place ca din când în când sa aflu părerile specialiştilor despre lucrările mele, feedback-ul D-lor fiind important pentru eforturile mele de a încerca să fac lumina să exprime ceva... Acesta e de fapt şi mesajul pe care încerc să-l adaug fiecărei lucrări... încercarea de a transpune privitorul în lumea în care, preţ de un click, am fost şi eu prezent.
Doru SIMION


Peisajele nu-s în tema lunii dar, dacă ne gândim puţin, are şi Caraimanul oarece formă de sân... Faine culori aţi obţinut din cursoare. Cred că sunt chiar mai faine decât în realitate. Altfel, imaginile sunt bine de tot cadrate şi au farmec. Nocturnele m-au dus în larg, dar norul ce stă deasupra Crucii m-a pus iar cu picioarele pe pământ.
Dan MITITELU


Eu zic că avem un set reuşit de peisaje. Procesarea... bat-o vina! Fiecare după propria simţire dacă o stăpîneşte. Spun asta pentru că eu aş fi făcut şi altcumva. De ce? Cînd procesezi, gîndeşte imaginea la formatul real, final, 30x40 cm măcar. Cine ştie, poate o pui pe hîrtie, pe o simeză.
Nu uitaţi că prin reducerea dimensiunilor formatului digital imaginea pierde din claritate!
"Snagovul noaptea" are o pată de culoare verde în dreapta! Motiv pentru care cropam imaginea unde începe verdele în reflexie! Pata de culoare, din arta plastică, rămîne pată şi nu subiect!
Mihai CANTEA

Fotografii de Cristian GAFIŢESCU

1. Epuizare

2. Calm


Atunci când vorbim despre corpul uman gândul ne duce de obicei la epidermă, la suprafaţa corpului, vălurită de muşchi mai aprigi sau mai firavi. Am încercat să-l vad şi altfel (într-o manieră de sezon - mai nisipoasă), ca exteriorizare a dinamismului interior sau a liniştii sufleteşti. Şi aici ar mai fi multe de spus, dar nu pe net...
Vă doresc numai bine!
Cristian GAFIŢESCU


Îmi plac ideile năzbâtioase. Omul totuna cu nisipul, ca într-o mlaştină cufundat, e mai mult un fel de "performance" decât o fotografie, dar îmi spune ceva. Chiar ţipă.
Cea de a doua imagine aş tăia-o în partea de jos, deasupra genunchilor, pentru a evidenţia jocul curbelor şi al griurilor.
Dan MITITELU


Sigur că putem gîndi foarte mult şi multe despre trupul uman. Ceea ce ar trebui să ne preocupe cel mai mult ar fi cum reuşim să transpunem aceste gînduri în imagini fotografice, şi nu orice imagini pur şi simplu. Titlurile celor două fotografii nu îmi transmit starea gîndită şi prin imaginea realizată. Calmul poate fi sugerat de apa fără valuri dar omul umple mult prea mult cadru pentru a susţine ideea de calm.
Mihai CANTEA

Fotografii de Erik ZOLLNER

Imagine retrasa la solicitarea explicita a autorului

1. Gândind

Imagine retrasa la solicitarea explicita a autorului

2. Dulce visare

Imagine retrasa la solicitarea explicita a autorului

3. Trei aşi

4. Oare să fi avut dreptate?

5. Artistul

6. Mă mai gândesc

7. Şah


Una din pasiunile mele este fotografia. Stau des pe asemenea site-uri în domeniu, de aici se deduce că am aflat de acest blog. Am aici o selecţie de şapte poze, făcute în urmă cu vreun an jumate, modificate niţel, ce-i drept... Toate cele bune tuturor.
Erik ZOLLNER


În ceea ce vă priveşte, portretele masculine îmi plac mai mult decât cele feminine.
Masca e uşor forţată, nici erotică, nici veneţiană. Unghiul de poză nu avantajează nasul acvilin prezent în a doua fotografie. Iar a treia imagine chiar nu ştiu de ce reprezintă trei aşi. Dacă femeia ţinea în mână două "regine", una de cupă şi una de treflă, iar titlul era "dama de pică", poate suna puţin a Ceaikovski sau Puşkin.
"Artistul" e preferatul meu. Gulerul şi şapca închid bine cercelul şi fumul. E o rapsodie în alb. Dacă era în albastru, era de Gershwin ;-).
Dan MITITELU


Relaţia dintre conţinut şi titlu e importantă, aşa că Dan are dreptate.
E greu, foarte greu cu procesarea sau mai bine zis cu lipsa de procesare. Fotografia digitală impune setarea aparatului cu mare atenţie. Obligatoriu este captarea imaginii în format RAW. Fiecare imagine are bucaţele "arse". Lipsesc detaliile din zonele luminoase sau cu străluciri ceva mai inalte. Latitudinea de expunere a digitalului e mică şi atunci trebuie să alegi lumina şi unghiul de fotografiere încît să nu captăm străluciri prea intense care duc la pierderea detaliilor din alb şi negru.
Mihai CANTEA

Fotografii de Lavana KRAY

1. Primul pas

2. Reconstituire

3. Piatră

4. Târziu

5. Vesperal

6. Circumvoluţiuni

7. Lumină subţire

8. Moment

9. Anisia


Să revenim la tema verii...
Frânturi de trup, în asfinţit...
Cu mulţumiri pentru minuţioasele comentarii,
Lavana KRAY


Pasiunea dumneavoastră devoratoare pentru fotografie continuă să mă minuneze. Cred că aveţi curiozitatea şi elanul unei întregi grupe de studente sastisite de şcoală, poze şi fiţe.
"Primul pas" merită continuat. Trăsăturile unui copil sunt mai bogate şi mai frumoase chiar şi decât fiordurile Finlandei, coastele Pirineilor şi meandrele Amazonului puse la un loc.
"Reconstituirea" e mai puternică decât "Piatra". Ambele fotografii, în alb-negru, pot alcătui o serie dedicată Mâinii care l-a făcut pe om. Din lut, spun câte unii. Roşu.
Portretele sunt variate. Vă plac rimele fotografice, se pare. Arcada din prima imagine "sună" ca pletele şi ca linia pantalonului de sub genunchi. Apoi tricoul roşu e ca un apus. În fine, copacul cu circumvoluţiuni are aceleaşi "bucle" ca şi personajul. Simţul observaţiei detaliilor pare de nestăpânit.
Dan MITITELU


Încep să cred că vă lipseşte un program, sau mai bine zis, priceperea de a folosi un program pentru finalizarea imaginilor. Şi este mare pierdere pentru că imaginile sînt nu numai îndrăzneţe ci făcute de cineva care fotografiază cu simţire şi pasiune.
Fotografia de portret în afara studioului este foarte dificilă dar aici este bine făcută. Studiată.
Mihai CANTEA