miercuri, 23 iulie 2008

Invitaţie la sesiunea lunii iulie

Sâmbătă, 26 iulie a.c., de la ora 10.00, în sala "Benjamin Fondane" a Centrului Cultural Francez din Iaşi, vă aşteptăm la sesiunea Atelierului de fotografie ce îl are ca invitat special pe domnul Florin CONSTANTINESCU.

Prezentarea fotografiilor şi expunerea temei "Stilurile fotografiei de autor" abordează atât definirea stilului propriu în arta fotografică, cât şi caracteristicile fotografiei de autor.

O parte din realizările invitatului nostru se află aici:
http://www.crosslight.ro
http://www.clubuldefotografie.ro/blog

Domnul Florin CONSTANTINESCU ne-a recomandat pentru această temă:
Alain BRIOT
Patrick CHATELIER
Arnaud FRICH
Andy JULIA
Denis OLIVIER
Denis ROUVRE

Fotografii de Alexandra CORNEANU

1. Cu ochii larg deschişi


2. Din o mie de chipuri


3. Aici te ascunzi


4. Aievea


5. Înger peren


Fotografiile au fost făcute într-un studio pe care l-am improvizat chiar la mine în cameră. :) Am folosit un fundal negru, un voal, aparatul, trepiedul şi lumina naturală care îmi intra prin fereastră. Sper să vă placă rezultatul.
P.S. Modelele cu care am lucrat au peste 18 ani. :)
Alexandra CORNEANU


1. Sprînceana, ochiul, nasul, buzele şi bărbia, curbe toate, sunt scoase în evidenţă de liniile drepte ale braţelor şi ale, atenţie, muşchiului sternocleiodomastoidian ;-).
2. Inima roşie ce înţeapă marginea de jos a cadrului distrage atenţia privitorului de la descoperirea unui frumos portret.
3. Mâinile ca nişte coarne, ochii ce nu se văd, ciocul măştii şi personajul misterios din spate îmi dau frisoane. Sunt intrigat, uşor speriat şi nu ştiu din ce cauză.
4. Îngerii mi-au plăcut dintotdeauna. Şi nu numai mie. Subiectul este însă foarte dificil. Doar domnul Andrei Pleşu ar putea să aibă o părere competentă ;-). În altă ordine de idei, primei domnişoare îngeriţe, prin simetria cadrului, i se pune foarte bine în valoare profilul. Datorită fundalului, forma sculpturală se conturează grafic. Datorită luminii difuze, unidirecţionate, se pot simţi diferitele materialităţi ale texturilor din imagine: piele, pană şi voal.
Dan MITITELU


Culoarea este deficitară pentru portret. Fotografiile lasă senzaţia de supraexpunere. În portretistică ori lucrezi fără umbre ori lucrezi în clar-obscur. Calea de mijloc e foarte greu de realizat cu mijloace şi experienţă reduse. Îmi este greu să apreciez că tehnicile de postprocesare mai pot face minuni. Ceva, ceva se poate încerca prin reducerea tonurilor, posterizări... Şi mai contează foarte mult naturaleţea modelului în ţinută, atitudine, mişcare... Pentru asta poate mai fericite ar fi instantaneele arătate şi discutate pe loc cu modelul şi reluate fotografierile.
Mihai CANTEA

Fotografii de Constantin RADU

1. Fără titlu


2. Lăcusta


3. Fără titlu


4. Fără titlu


Sigur, fotografia "Lăcusta" nu corespunde temei în curs.
Aş dori şi o părere din partea dvs. unde ar trebui să mai lucrez, să mai subexpun... Am încercat să nu folosesc neapărat o lumină frontală, chiar laterală. Cât priveşte ultimele fotografii, cele cu craniul - este adevarat că una din ele are într-un punct un aspect îngheţat de supraexpunere. Am încercat să realizez un studio inside şi nu unul în natură. :) Nu prea am avut asistenţi. :) Mulţumesc.
Constantin RADU


Salata putea să aibă o altă reţetă. Umbra bună din contralumină se reazemă cum nu este de dorit, exact de marginea cadrului. Gândul fericit de a folosi o masă rotundă pentru a susţine compoziţia bazată pe linii curbe putea fi întărit de utilizarea unui fundal monocrom.
La casele mari se poartă fotografierea insectelor în vivarii amenajate ca nişte mici studiouri ;-). Lăcusta defilează foarte corect pe nervura şi diagonala principală. Iar pata de roşu este un accent cromatic într-o lume de clorofilă.
Dintre cranii am ales doar două. Primul este cam ştiinţifico-medical dar al doilea stă într-un cadru bine compus. De la Durer încoace subiectul este foarte-foarte generos. Merită exploatat, excavat, exhumat, la nivel ideatic şi compoziţional.
Dan MITITELU


Dacă lăcusta e bine cadrată şi focalizarea favorabilă, salata e cam "salată". Aş fi preferat să aşez cu judecată fiecare bucăţică din componentele salatei pentru a obţine şi un joc al formelor şi de alăturare a culorilor. Şi parcă îmi lipseşte un cuţit... o furculiţă... Un subiect dificil, cred eu!
Mihai CANTEA

Fotografii de Adrian GÂRNEAŢĂ

1. Fără titlu


2. Fără titlu


Un decor improvizat (preferam un zid alb dar, neavând unde, am folosit un cearşaf necălcat). Cu o singură sursă de lumină (500w). Puţine prelucrări în Photoshop (filtre portraiture - glamour) şi heal de a scoate imperfecţiunele feţei. Clone stamp pe fundal pentru a reda cât de cât un fundal "plat".
Adrian GÂRNEAŢĂ


Prima imagine este mai degrabă picturală, dar numai postura personajului pare a fi extrasă dintr-un tablou. Mâna dreaptă este nefericit încadrată iar umbrele cad într-un unghi nefavorabil. A doua imagine pare mai "fotografică". Unghiurile ascuţite îi conferă o bună dinamică, din păcate "încetinită" de masivitatea umărului ce putea fi acoperit parţial cu o şuviţă de păr.
Dan MITITELU


Să foloseşti o singură sursă de lumină este un lucru de mare curaj, pentru că rareori se pot obţine rezultate fotografice bune. Mai degrabă se obţin efecte picturale. Captorul aparatelor digitale nu are suficientă latitudine de expunere şi obţii suprafeţe supraexpuse deranjante (ca în prima imagine). La a doua imagine remarc (în acord cu ce a scris Dan) poziţia chiar greşită a pumnului care sprijină capul. Uneori modelul chiar trebuie aşezat în poziţie forţată pentru ca în imagine să nu apară un umăr disproporţionat ca mărime comparativ cu pumnul sau cu capul. De aceea se folosesc semiteleobiectivele pentru astfel de imagini.
Mihai CANTEA

Fotografii de Lavana KRAY

1. Ape şi flori


2. Crio


3. Oops!


4. Spinos


Sincer, din toata inima, regret că mi se critică prea puţin ceea ce vă trimit. Se opina că nu ar avea nimeni curaj să-şi expună pozele, decât rudelor, spre a fi lăudate. Greşit. Eu aş veni cu tot ce am, şi i-aş asculta pe toţi, luând notiţe, de la ce se comentează, pe marginea pozelor mele. Sunt genul de om care moare învăţând.
Îţi faci o cultură a imaginii şi apoi e foarte interesant şi tentant să te vezi, respectiv, să îţi vezi pozele, cu ochii celorlalţi.
Lavana KRAY


Apele şi florile sunt faine. Au o atmosferă psihedelică. Petele reci de albastru accentuează strălucirea caldă din mijloc. E loc de multă joacă în astfel de "vise" cromatice.
Chestia pusă la rece parcă e o imagine ştiinţifică, prinsă cu mult bun gust. Cadrajul stă ţurţure (adică e ţeapăn). Fără glumă.
Din cele două lămâi înţepate, pe prima cred că o doare cel mai mult. Şoc al înţepăturii, şoc al culorii. Adică puţin prea multă poftă de a şoca. Se remarcă o tendinţă minimalistă (utilizarea unui set simplu de mijloace cromatice şi compoziţionale) ceea ce, în timp, ar putea duce la crearea unui stil personal.
Dan MITITELU


Aici Dan a spus cam totul pentru spaţiul ce ni-l rezervăm. Eu remarc o anumită maturitate în a aborda subiectele. Adică se încearcă, şi chiar se reuşeşte realizarea unor fotografii judecate la rece, cu bun simţ. "Ape şi flori", poate puţin cam dură după gustul meu, este preferată între aceste imagini.
Mihai CANTEA