marți, 2 decembrie 2008

Fotografii de George VINTILĂ

1.

2.


3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

Câteva pozne trase şi pe film şi pe digital. Sper să fie bune... unele dintre ele. Şi sper să nu fie prea multe...
O zi bună!
George VINTILĂ

Un comentariu:

Cristina S Iliescu spunea...

Fotografiile trimise pot fi regrupate intr-o cafenea a subiectelor, pe care, pur subiectiv, le-as situa asfel:
1 si 2 rememorarea unui parcurs individual care, din reflexiv (1) devine reactiv(2)
3 o umbra cagulata si doua duze din perete, fara capac, imi lasa imaginatia sa brodeze un mister nerezolvabil intr-o singura pozna alb-negru. Personaj ul fantomatic pare sa revina, cocosat, in imaginea 15, in care silueta e-ntreaga si asezata.
4 Posibil : mama si fiul intr-o zi de sarbatoare, in curtea bisericii, par si ei apasati de griji, revenind spre un trecut cu prezent incert. Fotografia-i destul de «arsa» in alb, expresii.
5. Imagine ingenioasa, in care jocul de oglindire al frunzei in apa devine liric, totusi granulatia-i cam mare si strica o parte din efect. Sigur pe hirtie arata mai bine. E una din imaginile scanate de pe film?
6. Si poza care m-a dus pe mine cu gindul la o cafenea de subiecte, ca prea-i maruntita o hirtie ori servetel in fafuria din planul secund, nu se stie daca din joaca, de nervi, in asteptare, ori asa a vrut fotograful.
7 si 8, (capriciile blogului fac sa fie puse in ordinea inversa celei reale, cred) au un „defect de lumina“ despre care nu pricep daca este efect ori o eroare. Pare o scurta incursiune spre povara unei virste in care, pasajul de lumina poate sugera si pasajul spre alta dimensiune, fara greutati materiale…
9, 10 Sugestii de intilnire intimplatoare si sugestie de nunta in cares mai importanti nuntasii, de parca poza 10 ar fi visul fetei din poza 9;-)
11. Planul secund e plin de-o masa de personaje trunchiate, care nu prea ma lasa sa le dau importanta reala femeii necajite care stinge si stringe luminarile si batrinului si mai necajit, care-ar putea capata si-o greutate biblica daca n-ar fi atit de-nghesuit. Probabil ca-ntr-o varianta color, delimitarile se pot face mai net pentru imaginea aceasta, cu foarte buna valoare de instantaneu.
12. Caruciorul pentru invalizi mereu impact emotional, intr-o scena ca aceasta, pentru ca semnifica handicapul. Fotografia ramine discreta, pentru ca ne lasa doar sa ne imaginam ce suferinte se ascund in spatele gardului. Poate batrinul sau batrina a reusit sa se ridice din scau pentru citeva clipe. Ori nu mai exista ?
Este posibila o relatie temporala intre fotografiile 11-12, in masura in care sunt zile de sarbatoare , dupa cum ar sugera multimea din fiecare fundal
13. Efectele date de luminile din concert sunt mai greu de surprins in alb-negru, mai ales dac urmaresti un efect pe care-ar trebui sa-l vezi in alb negru. Asa se accentueaza dimensiunea telurica, himerica aproape, doar ca siluetele « de la tehnic» usor ghicibile in fundal iti cam « strica » scena foto artistica. Lucru obisnuit la concerte.
14. Micul pelerinaj spre o Mitropolie sub ceata si schele pare destul de ghidat, fotograful stie mai bine de ce, pentru ca era acolea.
15. Ar putea fi si reporterul foto, dupa ce si-a incheiat lucrul la subiecte ;-)

Ramine sa raspunzi dac-am ghicit macar o parte din ce-ai vrut sa ne comunici prin aceste imagini, legatura dintre ele fiind selectia facuta de tine, la trimitere, si-n blog, la publicare.

Cristina I.