marți, 16 septembrie 2008

Fotografii de Erik ZOLLNER

Imagine retrasa la solicitarea explicita a autorului

1. Gândind

Imagine retrasa la solicitarea explicita a autorului

2. Dulce visare

Imagine retrasa la solicitarea explicita a autorului

3. Trei aşi

4. Oare să fi avut dreptate?

5. Artistul

6. Mă mai gândesc

7. Şah


Una din pasiunile mele este fotografia. Stau des pe asemenea site-uri în domeniu, de aici se deduce că am aflat de acest blog. Am aici o selecţie de şapte poze, făcute în urmă cu vreun an jumate, modificate niţel, ce-i drept... Toate cele bune tuturor.
Erik ZOLLNER


În ceea ce vă priveşte, portretele masculine îmi plac mai mult decât cele feminine.
Masca e uşor forţată, nici erotică, nici veneţiană. Unghiul de poză nu avantajează nasul acvilin prezent în a doua fotografie. Iar a treia imagine chiar nu ştiu de ce reprezintă trei aşi. Dacă femeia ţinea în mână două "regine", una de cupă şi una de treflă, iar titlul era "dama de pică", poate suna puţin a Ceaikovski sau Puşkin.
"Artistul" e preferatul meu. Gulerul şi şapca închid bine cercelul şi fumul. E o rapsodie în alb. Dacă era în albastru, era de Gershwin ;-).
Dan MITITELU


Relaţia dintre conţinut şi titlu e importantă, aşa că Dan are dreptate.
E greu, foarte greu cu procesarea sau mai bine zis cu lipsa de procesare. Fotografia digitală impune setarea aparatului cu mare atenţie. Obligatoriu este captarea imaginii în format RAW. Fiecare imagine are bucaţele "arse". Lipsesc detaliile din zonele luminoase sau cu străluciri ceva mai inalte. Latitudinea de expunere a digitalului e mică şi atunci trebuie să alegi lumina şi unghiul de fotografiere încît să nu captăm străluciri prea intense care duc la pierderea detaliilor din alb şi negru.
Mihai CANTEA

Niciun comentariu: