joi, 28 august 2008

Fotografii de Lavana KRAY

Undeva...

Raza de lumină

Tandreţe

Ea + El


Sa revenim la tema verii....
Cu multumiri pentru tot,
Lavana KRAY


Prima imagine merită o prelucrare şi un retuş atent.
A doua imagine, cu rezonanţe din lumea arabă, este interesantă şi cu bună trimitere. De ce ambele imagini au privirea spre stînga cadrului?
Pentru imaginile cu mănuşi mai studiez.
Mihai CANTEA


Ochii fetei ce priveşte "Undeva" fac parte dintr-un joc de curbe şi elipse, accentuat de şuruburile din scânduri, de cercei, de ovalul feţei uşor deformat printr-un superangular şi de petele roşii din batic.
"Raza de lumină" e foarte bine strâns cadrată. Avem parte de un alt joc. Liniile din veşmânt se înşurubează cu sprâncenele, conducând privitorul către ochii personajului.
Mâinile din mănuşă şi gheaţă îmi dau fiori. Adică bărbatul e mai rece, aşa, de la Mama-natură? Sau dumneaei, femeia, preferă în locul unuia cald, o mortăciune asexuată din plastic?
Dan MITITELU

5 comentarii:

parii spunea...

"Tandrete" e mai putin descriptiva decat "Ea+El"...lasa privitorului placerea sa descopere singur povestea...Felicitari pentru entuziasm si creativitate

LAVANA spunea...

Multumesc mult,ca nu ai privit gheata ca pe o stare de agregare ,ci ca pe metafora din poveste...

LAVANA spunea...

Cu scuze ca nu am descris ciudatenia din imaginile abstracte:
bol de sticla ,cu apa si cerneala,atat!
Toate prelucrarile de orice fel imi sunt necunoscute ,inca.
Raspund si domnului Mihai Cantea:
intamplator,lumina naturala vine mereu din stanga,de aceea pesonajele mele privesc intr-acolo.
Multumesc nespus, pentru comentarii.

Diana Apetroaie spunea...

Toata admiratia pentru entuziasmul si pentru ideile noi ale Lavanei. :) Frumoasa metafora din "Tandrete" si "Ea+El". "Raza de lumina" m-a dus si pe mine putin cu gandul inspre potretele gen National Geographic. Bravo.

LAVANA spunea...

Multumesc,Diana !
Trimiterea la National Geographic,imi aminteste de o intamplare ,de-acum o suta de ani,cand mi-am citit si eu poeziile,pentru prima oara ,intr un cenaclu iesean.
In final,moderatorul mi-a zis:"incearca sa te desprinzi de sub influenta Otiliei Cazimir,in rest e bine,etc..."
Pana in momentul acela,nu citisem nimic din creatia poetei,dar am facut-o,ulterior,ca sa stiu cum sa nu mai scriu...Nostim,nu?
Adevarul e ca-mi place nespus cum rimeaza ochiul cu sprinceana,pe chipul modelului meu si,dupa alte incercari, cu o Floare a soarelui,care-i acoperea fata,pana sub ochi,tot asta mi s-a parut cea mai expresiva.
2-Am o mare incredere in efectul tandretii asupra "mediului inconjurator";pacat ,ca e tot mai rarefiata...