duminică, 20 iulie 2008

Fotografii de Codrin BĂLEANU

1. Cornel


2. Vechituri


[Fără comentarii.]
Codrin BĂLEANU


Încadrarea este bună doar la portret. "Vechitura" este tăiată şi la stânga şi sus. Lumina este corectă în prima imagine şi plastică în a doua.
Dan MITITELU


Portretul.
Lumina se asociază totdeauna cu mesajul ce se doreşte a fi transmis. Aici utilizarea unui clarobscur clasic, a la Rafael spre exemplu, aducea un plus de efect, chiar dacă clarobscurul nu prea se asociază cu o figură care rîde!
Din păcate a doua imagine, care poate fi încadrată la imagine de produs, are evidente minusuri de compoziţie. Subiectul nu este necesar a fi central, sau simetric în cadru, dar trebuie să aibă "respiraţie". Ori tăiaţi brutal din obiect (dar să mai rămînă ceva pentru identificare) la cadrare ori lăsaţi-l să "respire".
Mihai CANTEA

4 comentarii:

Atelierul de fotografie spunea...

În mod mai particular, ca să zic aşa, încearcaţi să priviţi mai atent acest portret. Culoarea fundalului nu se potriveşte cu culoarea pielii. Într-o compoziţie, chiar şi fotografică, culorile trebuiesc să se asocieze conform reguluilor artelor vizuale. Vă recomand pentru unele readuceri aminte să vă uitaţi din nou prin manualele de la orele de educaţie plastică din şcoala generală, dacă nu a-ţi predat manualele. Există elemente suficiente pentru reamintire şi, acum cu practicarea fotografiei, să vă dezvoltaţi văzutul şi simţul culorilor. (Mihai Cantea)

Codrin Baleanu spunea...

1. Recunosc culoarea prea stridenta din prima fotografie, chiar am produs o varianta mai "cuminte" cromatic pentru expozitia de la dl. Grumazescu.
2. La "Vechituri" intr-adevar este o cadrare mai neobisnuita pentru fotografia de produs, dar linia dura creata de lumina in partea dreapta prelungeste printr-o proiectie imaginara formele vechiului aparat de fotografiat. Ce mi-a atras atentia la aceasta fotografie: cromatica. Aceasta tonalite pseudo-sepia care cuprinde intreaga fotografie m-a facut sa o trimit spre publicare domniilor voastre.

Mihai Cantea spunea...

Domnul meu,
În orice artă există încetăţenite reguli de creaţie foarte precise. Nu cunosc în istoria artei să se fi ignorat regulile compoziţiei sau legile de organizare şi asociere a culorilor. Putem vorbi numai de curente, maniere, stiluri care nu au fost acceptate şi înţelese de la început. Nimic altceva!

De regulă, autorul unei creaţii artistice nu are posibilitatea să-şi explice fiecare lucrare privitorilor. Între privitor şi creator există un dialog prin intermediul operei. Cei doi folosesc un limbaj comun pentru comunicare, chiar dacă unul îl foloseşte pentru a crea iar celălalt pentru a descifra, înţelege mesajul. Ceva ca în literatură: scriitorul foloseşte litere şi cuvinte pe care cititorul le cunoaşte. Altfel scrierea rămîne necitită!

Codrin Baleanu spunea...

Am inteles, va multumesc pentru observatii!