miercuri, 23 iulie 2008

Fotografii de Alexandra CORNEANU

1. Cu ochii larg deschişi


2. Din o mie de chipuri


3. Aici te ascunzi


4. Aievea


5. Înger peren


Fotografiile au fost făcute într-un studio pe care l-am improvizat chiar la mine în cameră. :) Am folosit un fundal negru, un voal, aparatul, trepiedul şi lumina naturală care îmi intra prin fereastră. Sper să vă placă rezultatul.
P.S. Modelele cu care am lucrat au peste 18 ani. :)
Alexandra CORNEANU


1. Sprînceana, ochiul, nasul, buzele şi bărbia, curbe toate, sunt scoase în evidenţă de liniile drepte ale braţelor şi ale, atenţie, muşchiului sternocleiodomastoidian ;-).
2. Inima roşie ce înţeapă marginea de jos a cadrului distrage atenţia privitorului de la descoperirea unui frumos portret.
3. Mâinile ca nişte coarne, ochii ce nu se văd, ciocul măştii şi personajul misterios din spate îmi dau frisoane. Sunt intrigat, uşor speriat şi nu ştiu din ce cauză.
4. Îngerii mi-au plăcut dintotdeauna. Şi nu numai mie. Subiectul este însă foarte dificil. Doar domnul Andrei Pleşu ar putea să aibă o părere competentă ;-). În altă ordine de idei, primei domnişoare îngeriţe, prin simetria cadrului, i se pune foarte bine în valoare profilul. Datorită fundalului, forma sculpturală se conturează grafic. Datorită luminii difuze, unidirecţionate, se pot simţi diferitele materialităţi ale texturilor din imagine: piele, pană şi voal.
Dan MITITELU


Culoarea este deficitară pentru portret. Fotografiile lasă senzaţia de supraexpunere. În portretistică ori lucrezi fără umbre ori lucrezi în clar-obscur. Calea de mijloc e foarte greu de realizat cu mijloace şi experienţă reduse. Îmi este greu să apreciez că tehnicile de postprocesare mai pot face minuni. Ceva, ceva se poate încerca prin reducerea tonurilor, posterizări... Şi mai contează foarte mult naturaleţea modelului în ţinută, atitudine, mişcare... Pentru asta poate mai fericite ar fi instantaneele arătate şi discutate pe loc cu modelul şi reluate fotografierile.
Mihai CANTEA

Niciun comentariu: