vineri, 23 mai 2008

Despre Fotografierea peisajelor

Imortalizarea peisajelor solicită din plin calităţile fotografului, iar umorul îi face viaţa mai uşoară.
Iată cîteva repere pentru fotografierea peisajelor, enunţate de fotograful Bob Croxford în cartea "From Cornwall with love" dedicată peisajelor din Cornwall, Marea Britanie :

"… în fotografie, tehnica e o preferinţă individuală, plictisitoare. Ce mă interesează, e rezultatul final. Va ofer totuşi cîteva principii directoare :


1) Echipamentul meu foto esenţial include un ceas deşteptător, pentru ca să mă scol dimineaţa, şi o busolă, ca să ştiu unde va fi soarele. Am de asemeni un mic cristal ascuţit de cuarţ în gentuţa mea cu filme, care mă ajută să obţin imagini mult mai clare.
2) Lumina cea mai bună apare de fiecare dată cînd stau înţepenit la birou, în compania agentului fiscal, ori cînd mi-am uitat aparatul fotografic acasa.
3) Daca aştept condiţiile perfecte, cineva parchează un camion fix in mijlocul peisajului.
4) O data am aşteptat în ploaie cinci zile, să se schimbe vremea, pentru a avea priveliştea cea mai bună. Fotografia n-a meritat aşteptarea, drept care nu-i în această carte.
5) Dupa ce merg zeci de kilometri în căutarea unui peisaj extraordinar, îl găsesc chiar la întoarcere, în apropierea maşinii mele. Singura problemă era faptul că parcasem chiar în mijlocul peisajului.
6) Nimic nu se repetă, in nici un caz lumina.
7) De regulă, fotografiile aparent simple mi-au solicitat toata imaginaţia si transpiraţia.
8) Nu rămîneţi niciodată fără film sau memorii digitale".

Niciun comentariu: