sâmbătă, 12 aprilie 2008

Foto reportaj de Bogdan SĂNDULESCU


Satul Slobozia, la 20 de kilometri de Iaşi, martie 2008

Un cătun unde timpul parcă s-a oprit în loc în urma cu o suta de ani. Sărăcia pândeşte din fiecare casă. Când plouă, nimic nu mai trece pe uliţele desfundate. Nimeni nu vine, nimeni nu pleacă. Singurele legături cu civilizaţia: curentul electric şi câte o antenă Digi TV. La fiecare casă!...

Considerente tehnice: mai multa atenţie la prelucrarea imaginii. Fotografiezi cu Nikon, fişier NEF, maxim de rezoluţie. Efectul tip "Developare" pentru acest fişier este deficitar. Cred că aproape 40 % din potenţialul imaginii se pierde la procesare!...

4 comentarii:

Ioana Chilu spunea...

Pfiu, bine ca ati revenit! Bine ca au revenit si imaginile, ca doar despre asta e vorba aici.

In ceea ce priveste fotografiile lui Bogdan, sunt de acord cu virgula consideratiile tehnice, insa per total sunt imagini frumoase, spun o poveste impreuna.

OverLordMephisto spunea...

Recunosc ca am exagerat cu procesarea. Din aceasta cauza am si ajuns sa obtzin o granulatie mai mare a imaginii finale. Am descoperit niste "tehnici" noi in Photoshop si m-am "imbatat" cu ele. Pe viitor promit ca voi sta mai cuminte. Cred ca se vede oricum ca am niste culori acolo de-ti crapa ochiul. Nu scoate asa ceva D70-ul din el decit poate cu bateria scoasa. :)

Mihai Cantea spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Mihai Cantea spunea...

Indiferent ce poate sau nu poate un aparat fotografic important este ce arati publicului. Mijloacele tehnice folosite pentru a ajunge la rezultatul dorit in postprocesarea unei imagini pot fi publice sau personale. Important este daca mesajul, starea interioara care te-a determinat sa obtii imaginea de la fotografiere pina la publicare, poate fi transmis. Eu cred ca toate fotografiile destinate publicului trebuiesc postprocesate.