miercuri, 26 martie 2008

Fotografie de Luca IURICIUC

Canon EOS Kiss Digital X (echivalentul american al lui 400D), probabil obiectivul de kit, (focala 27 mm), timp de expunere 1/125, diafragmă 4.5, ISO 400, probabil bliţul de pe aparat

La fotografierea în interior a persoanelor, atunci când se foloseşte bliţul, ar fi bine de ţinut cont de următoarele:
- dacă aveţi un bliţ extern şi vreţi să fotografiaţi două sau mai multe persoane din lateral dreapta sau stânga, este bine să folosiţi lumina indirectă. Bliţul să bată ori în tavan, ori să fie orientat la 45 de grade şi prevăzut cu un difuzor (un carton alb sau argintiu, de exemplu), pentru a se evita situaţia de faţă când lumina flashului a luminat normal doar mâinile personajului din planul apropiat, lăsând feţele mai întunecate... Chiar dacă persoana nu ar fi avut mâinile ridicate, lumina flashului ar fi dat în partea dreaptă a feţelor umbre inestetice!...
- dacă folosiţi bliţul cu care este dotat aparatul, acest tip de fotografiere, din lateral dreapta sau stânga, nu este recomandat. Se recomandă fotografierea frontală a subiecţilor, prin aceasta şi umbrele inestetice de la prima situaţie dispărând!...

În chenarul roşu, cadrarea potrivită pentru această imagine, care ar fi trebuit prelucrată în Photoshop, pentru ca feţele persoanelor să fie vizibile!...

Revin la imaginea comentată, datorită precizărilor făcute de către autorul ei, care spune că "în primul rând nu am folosit flashul din dotarea aparatului ci un Speedlite 580 ex2"...
- Puteai să foloseşti şi Speedlite 996 ex 16. Eu am spus, "probabil"!... Şi m-am referit la nişte cazuri concrete de situaţii de fotografiere în interior cu ajutorul flashului.
"Am fotografiat cu flash orientat în sus. Dacă aş fi fotografiat frontal, efectul de umbră ar fi fost mult mai accentuat"...
- Dacă ai fi fotografiat cu flashul orientat în sus, cum spui, lumina s-ar fi dispersat uniform din tavan, în acest fel nemaiapărând umbrele laterale care se văd în chenarul elb, la imaginea prelucrată!... Probabil că flashul orientat în sus era înclinat într-un anumit unghi, unghi pe care nu am de unde să-l ştiu, dar SIGUR (după umbrele date în imagine), era înclinat!...
"Cât despre prelucrarea în PS, poza este brută"...
- Eu nu am afirmat altceva, ci am spus doar că ar fi trebuit prelucrată. Nu vreau să cred că v-am obişnuit să fiţi comozi, la începutul Atelierului făcând eu majoritatea prelucrărilor!...

Vreau să vă rog ca să nu mai citiţi pe diagonală textele care se postează pe Atelier, exemplele pe care vi le oferim, fie teoretice, fie practice, nefăcând altceva decât să vă ajute să descoperiţi "taine" ale fotografiei încă neştiute de către voi, sau îndeajuns stăpânite!...

5 comentarii:

Luca Iuriciuc spunea...

In primul rand nu am folosit flashul din dotarea aparatului ci un Speedlite 580 ex2. Am fotografiat cu flash orientat in sus. Daca ar fi fost frontal, efectul de umbra ar fi fost mult mai accentuat. Cat despre prelucrarea in PS, poza este bruta. Dar oricum multumesc pentru sfaturi, sunt intotdeauna bine venite!
Luca Iuriciuc

Garneata Ady spunea...

luca am o intrebare, ce culoare are costumul barbatului? negru sau un albastru mai inchis? eu am incercat sa fac aceeasi prelucrare si nu mi-a iesit :) (sa se asemene cu prelucrarea Dl Ozolin). Imi iesea costumul un albastru.

Ozolin DUŞA spunea...

Ady, eu nu am facut acolo o prelucrare ci, numai am deschis un pic imaginea ca sa se vada umbrele!...

Luca Iuriciuc spunea...

Salut Ady, din cate m-am uitat eu, costumul bunicului meu e un fel de albastru inchis, foarte inchis, spre negru. Ce prelucrare ai facut?

Garneata Ady spunea...

pai am incercat de trei ori :) .... prima data cu brigthness si contrast .... a 2 - levels, a 3 - shadows and highlights, si tot un fel de albastru imi iesa de fiecare data :) .....