miercuri, 13 februarie 2008

Despre "criteriile de postare"

Un Prieten, din păcate "Anonim" al Atelierului, mă întreabă care sunt criteriile de postare ale imaginilor de pe blog. Valoarea, prietene. Dar nu acea "valoare" academică pe care o găseşti predată în cursurile despre fotografie de la Universitatea de Arte "George Enescu", ci, o cu totul alta. Valoarea Umană, să-i spunem. Iar dacă eu descopăr într-o fotografie trimisă de cei care cred în acest Atelier această latură "umană", mai ales la Portret, imaginea respectivă va fi postată. Cum a fost şi în cazul fotografiei "Ochi verzi", unde inocenţa citită pe faţă şi candoarea privirii copilului m-au făcut să "văd" tocmai ceea ce încerc să spun aici!... Asta nu înseamnă că, ceea ce vă propun eu, este literă de lege. Cum şi faptul că dacă altcuiva nu-i place o imagine sau alta, iarăşi nu înseamnă, automat, că acea persoană deţine adevărul absolut. Greşeli se întâlnesc la fiecare dintre noi!...
Şi aş mai dori, Prietene Anonim, atunci când judeci imaginile pe care le vezi postate pe Blog, să încerci a te gândi la următoarea problemă: vârsta celor care-mi trimit imaginile lor este undeva între 10 şi 40 de ani. Ar fi moral ca să pun în competiţie o imagine trimisă de un copil de 12 ani, cu aceea a unui tânăr de 24 de ani, sau cu aceea a unui fotograf matur, de 35 de ani? Un răspuns poate-ţi vei da singur. Sau, poate, ni-l vei împărtăşi şi nouă, comentând aceste câteva rânduri ale mele. Numai că, te rog Prietene, sincer şi cu inima deschisă, încercând să trecem peste zilnicul nostru "chef de polemică"... Şi îţi mai propun ceva: vino alături de mine 3 sau 4 ore pe zi. Două minţi la un loc fac mai bună treabă decât una singură!...

3 comentarii:

Anonim spunea...

imi cer scuze ca ma bag unde nu-mi fierbe oala...nefiind "prietenul" la care va referiti, citind comentariul mi s-a parut o idee foarte buna o iesire de 3-4 ore in "mai multe capete" ... eventuala invitatie se adreseaza numai prietenului in cauza sau e deschisa si altora?

Marius spunea...

Şi eu sunt curios dacă invitaţia este deschisă, în limita timpului disponibil, pentru că astfel cred că ne-am apropia şi mai mult de ideea de atelier...

Câteva ore de participare (activă) la selecţie cred că ne-ar ajuta pe cei interesaţi să grăbim acumularea experienţei şi să ne formăm şi gândirea din spatele ochiului.

Iulian spunea...

Dupa cum spunea si Marius, intr-adevar s-ar apropia mai mult de ideea de atelier si ne-ar ajuta foarte mult pe unii dintre noi aceasta participare nu numai la selectie, dar si la prelucrare. Acum depinde si de timpul si spatiul de care dispun organizatorii.