miercuri, 27 februarie 2008

Ce este Foto Reportajul ?

O definiţie este greu de dat, pentru a cuprinde toate "genurile" şi "încrângăturile" posibile. Cum spuneam mai jos, este un "martor al timpului tău"!... Unul dintre prietenii noştri de Atelier a găsit câteva încercări de definiţii pe Bad or Good, dar sunt mai mult pentru reportajul privit din punctul de vedere al jurnaliştilor de presă, în care, un eveniment este prezentat atât prin text cât şi prin una sau mai multe imagini. Ar fi absurd să vă cer aşa ceva. Dar, dacă-mi veţi trimite, şi va fi coerent, nu voi avea nimic împotrivă să-l public pe blog, considerându-l ca pe o singură "imagine"...
Ce vă cer eu sunt doar imagini care să surprindă o acţiune, o întămplare, un "ceva" trăit şi fotografiat de voi. Ca să vă vin în ajutor vă dau linkurile a trei albume ale unora dintre cei mai mari fotografi reporteri ai lumii: Henri Cartier Bresson, Robert Capa şi Elliott Erwitt. Parcurgându-le, va fi foarte uşor de înţeles!...

2 comentarii:

Marius spunea...

Perfect! Acum mi-e mult mai clar!

Începe să îmi placă felul în care încet, încet încep să mi se rafineze cunoştinţele despre fotografie!

Eu, unul, mulţumesc pentru clarificare! :)

garneata spunea...

Ceva de genu ..... fotografiem "verbul" .... sa exprime un verb.