luni, 21 ianuarie 2008

Fotografie de Lucian ANDRIUC

Imaginea originală

Imaginea prelucrată

Unul dintre prietenii mei de Atelier îmi trimite două imagini pe care le şi comentează pentru a-mi da seama de ce a vrut să facă şi ce a urmărit. La această imagine, deşi "ar fi vrut să facă o altă cadrare" şi s-a chinuit să pună un chenar, vrea să vadă cum gândesc eu imaginea, pentru a-şi da seama de ce şi cum!...
Simplu Lucian: Imaginea nu se încadrează în tema dată, Portretul, fiind una de Reportaj. Chiar dacă are personajul uman inclus, acesta, pot spune că nu are nici un fel de participare la ce se întâmplă în imagine. Aici, "personajul" principal sunt porumbeii. Care nici ei nu prea transmit nimic. Se pot face imagini cu porumbei foarte dinamice. Trebuie doar să ai răbdare, un aparat care să te ajute, imaginaţie, viteză de reacţie şi... un pic de noroc... Se pare că ţie ţi-a lipsit experienţa. Dar asta se capătă cu timpul. Doar de tine depinde. De perseverenţa şi dorinţa de a vedea cât mai multă imagine şi a face, la fel, cât mai multe fotografii. Apoi, de a te auto-cenzura. Timpul va confirma, sau nu, ce spun acum, aici!...
Cât priveşte imaginea, aşa văd eu ce ar trebui să se încadreze la o "amintire de familie": am eliminat prin re-cadrare părţile inutile, am înbunătăţit claritatea, detalii în negru, culoare, strălucire, contrast... Cam atât!...

Niciun comentariu: